Astral

floorfloorfloorfloorfloorfloorfloorfloor

Astral była naszą kolejną produkcją po Battle Space. Tym razem postawiliśmy sobie poprzeczkę wyżej. Koniec z szalonym strzelaniem do hordy nadlatujących pojazdów kosmitów, toż takich gier są setki jak nie tysiące! Wstępnie pomysł na Astral był moim dziełem. Chciałem stworzyć na Amidze klon gry z automatów salonowych, do których uczęszczałem często i gęsto. Swoją drogą do dziś marzę o chociaż dwóch prawdziwych stołach z fliperami, jednak wówczas moje małe M byłoby zbyt małe, aby łóżko w nim postawić, ale kiedyś sobie takie fliperki sprawię na pewno, czuję to :)))  Tyle dygresji. Po jakimś czasie charakter gry całkiem się zmienił, a to za sprawą wspaniałej grafiki Artura. To już był  inny klimat, niż zamierzałem na początku stworzyć, ale wcale niemniej interesujący. Zostały jednak główne zasady z tej salonowej gry. Ludzik miał chodzić po kilku planszach i zbierać worki ze złotem,  a następnie znosić w jedno miejsce - w Astral były to magiczne kryształy -  w  grach  jak  to w  źyciu nie ma  łatwo,  pełno  było  różnych stworzeń, które miały dopaść i uziemić naszego gieroja. W salonowej wersji byli to strażnicy ścigający więźnia. Nie pamiętam już  nazwy tej gry, ale stali bywalcy salonów pewnie już wiedzą o jaki tytuł chodzi.
I tym razem do zakodowania gry użyłem języka AMOS  i całej gamy akcesoriów jakie oferuje fabrycznie pakiet  AMOS'a. Dorobić musiałem jeszcze edytor poziomów i tyle z grubsza. Astral  to już nie przelewki  naprawdę  trzeba było się narobić w stosunku do poprzedniej strzelanki.  Bohater zwany Aragornem (cała historia gry jest moim dziełem  i to nie dlatego, że Arturowi brakowało talentu, lecz brakowało mu ciągle czasu - robił zarówno grafikę i muzykę)  mógł  przemieszczać się
po kilku poziomach, używać wind, pojazdów, nosić przedmioty i używac różnych broni, sami widzicie, że to już nie żarty :))) Moim największym sukcesem było zrobienie postaci a'la predator (kamuflaż)  z użyciem tylko instrukcji AMOS'a.anim monster
Artur w tym czasie nie miał już Amigi. Całą grafikę oraz muzykę zrobił na swojm bodajże pierwszym PC.
Gra po niecałym roku była ukończona i gotowa do sprzedaży. Tym razem chcieliśmy trochę zarobic na swojej pracy i skontaktowaliśmy się z jednym z ówczesnych producentów gier na Amigę firmą  L.K Avalon, mieszczącą się w pięknym mieście Rzeszów. Przy okazji, pozdrowienia dla kolegi Michała alias Broda, że zechciał nam towarzyszyć w podróży.

 
szkic akson szkic2

Twórcy:
Akson Software
Dystrybucja:
L.K. Avalon
Pomysł:
Andrzej Bugajny
Gatunek:
Platformówka
Programowanie:
Andrzej Bugajny
Grafika:
Artur Furmanek
Muzyka:
Artur Furmanek
Początek prac:
1996
Czas produkcji:
8-10 miesięcy
Rozdzielczość ekranu:
320 na 256
Liczba kolorów:
32
Język programowania:
AMOS Professional
Instalacja na dysku twardym:
Tak
Użyty sprzęt:
Amiga 1200 HD, PC Pentium 60MHz


title akction2 action3
intro action4 action1
Aragorn info astralbox

Astral

To była dziwna Magia. Dorastając wątpił w zdrowe zmysły swego opiekuna i nie potrafił odnaleźć sensu w niekończących się ćwiczeniach. Wiedział jednak, że jego i Almara łączy coś nienazwanego, coś sprawia, że obaj tak bardzo różnią się od reszty mieszkańców Magoon. Zauważał przepaść między otaczającym go światem, a tajemniczą komnatą ćwiczeń.  Miliony  razy zadawał sobie pytanie po co to wszystko? Teraz już wiedział! 
Stojąc pod murami zaginionej  krainy i wpatrując się w posągi Ahoro zrozumiał wszystko. Jego celem od samego początku, od dnia, w którym wydał pierwszy krzyk miała być walka. Z tym, którego imienia nie  śmiał nikt wymawiać  głośno. Miał pokonać  Molasara!  Ruszył więc  na przeciw przeznaczeniu, poganiany przez dudniący głos Mistrza, rozbrzmiewający we wnętrzu hełmu. "Pokonaj Molasara, zniszcz źródło jego demonicznej mocy!".


Tippsy:
W opcjach głównych jako kod wpisać należy:

świat 1 - "000000"      świat 3 - "600810"
świat 2 - "092017"      śwait 4 - "469613"

Nieograniczona ilość żyć - "809104"
Nietykalność - "017899"
Nieograniczona energia - "772170"
Brak przeciwników - "975210"
Nieograniczona ilość min - "201171"


Wymagania sprzętowe:
Amiga 500/500+/600/1200/4000, 1 MB pamięci, dysk twardy, monitor
obsługujący tryb PAL.


Zakup:
Grę można obecnie próbować kupic tylko u dystrybutora:  LK AVALON.
Cena nie jest nam znana.


  Grę w wersji demo oraz kod źródłowy można pobrać w dziale download.


 Astral Copyright © LK AVALON